Alla inlägg den 7 oktober 2019

Av tutabutakuta - 7 oktober 2019 19:07

Igår när vi vaknade vid tiotiden, då var det verkligen dags för frukost.
Resten av familjen hade inte käkat något, mer än mamma & pappa som åtminstone fått kaffe efter att dom hade vaknat vid halv nio.
Men sen då vi kom ut i köket för att käka frukost, så stod mamma och hade precis ställt in en plåt med scones i ugnen och sen dukat bordet med allt vad en frukost bör innehålla då det är scones!

Och vi satt väl i en timme runt frukostbordet allihop, innan nån behövde besöka toa (och det var jag som behövde bajsa...)

Men när jag var klar, då ville ju jag ha den sista sconesen som låg i brödpåsen (fast den var ljummen/kall).
Och drack min tredje mugg med te, gottans vad gott & mysigt det var. Sjukt längesen som jag käkade scones nu, så extra gott.

Efter frukost så blev det lite plugg för oss två, vi hade ett redovisningsarbete som vi behövde göra klart till imorn o behövde sitta tillsammans med det sista då det ändå var söndag!

Pappa ställde sig och gjorde pannkakor till lunch vilket var jättegott!
Nu så är pappa den bästa på att steka pannkakor, så då brukar han få göra det!

När vi sedan kände att vi var klara med skolarbetet, då tog min kompis sig hem igen.

Idag så var vi klara med arbetet i skolan, så då bestämde vi för att lämna in det.
Guuuud vad skönt!


Nähä, nu så ska vi snart käka. Sen middag, men jag har varit o tränat och vill inte käka något stort innan dess.

Mamma kom och hämtade mig efter att jag hade tränat klart (duschade där på plats, efter träning).


/Puss

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards